چگونه گرسنگی ناگهانی شبانه را مهار کنیم؟



وقتی شب‌هنگام در خانه ناگهان احساس گرسنگی می‌کنید، با وجودی که این گرسنگی واقعی نیست شما همان موقع غذا می‌خواهید و متأسفانه در هنگام این گرسنگی شبانه، بیش‌ازحد لازم غذا می‌خورید.

در شب‌ها به‌اندازه روزها با غذا ارضا نمی‌شویم و گرایش به خوردن غذای بیشتر برای رسیدن به احساس رضایت، داریم. همچنین در شب‌ها، حتی هنگامی که میزان گرسنگی و سیری ما به همان اندازه میزان آن‌ها در سایر اوقات روز است، با غذا اشتغال فکری داریم. خوردن در شب به پرخوری با گزینه‌های بد غذایی می‌انجامد و ناشی از گرسنگی واقعی نیست. افراد معمولاً به خوردن شیرینی یا چیپس‌ها و فست فودهای شور روی می‌آورند که ممکن است ذهنشان را آرام کنند، اما به پرخوری می‌انجامند.

بدن‌های ما درواقع به‌طور فیزیولوژیک برای مصرف غذای بیشتر در عصرها برنامه‌ریزی‌شده است و این شرایط ولع به غذا را که در طول روز ممکن است آن را نادیده بگیریم، در شب‌ها تشدید می‌کند. از پیامدهای منفی آن اضافه وزن، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی برخی از اشکال سرطان می باشد

برای مقابله با این مشکل خوردن بیشتر در طول روز، خوردن میان‌وعده‌های سالم در فاصله وعده‌های غذایی که حاوی پروتئین و چربی‌های سالم باشند مانند 15 گرم بادام، یک تخم مرغ آبپز ... و خوردن یک شام راضی‌کننده اما نه با اندازه بیش‌ازحد توصیه می شود. این کار به سیر ماندن شما در شب یاری می‌رساند و وسوسه خوردن شامی سنگین و نیز خوردن میان‌وعده پس‌ از آن را کاهش می‌دهد

/ 0 نظر / 334 بازدید