چاقی و پادرد

افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش صحیح، زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو ودرمان آرتروز زانو می باشد. 

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد. 

 

 

کاهش فشار بر مفاصل :

کاهش هر کیلو وزن می تواند فشار مفصل زانو را تا ۴ کیلو در هر قدم کاهش دهد. ۵ کیلوگرم وزن کم کنید تا فشار ۲۰ کیلوگرم از روی زانوهایتان برداشته شود. در نتیجه، فشار کمتر به معنای فرسایش کمتر زانو و کاهش احتمال بروز آرتروز می باشد. 

کاهش التهاب بدن :

آرتروز زانوها برای سال ها به عنوان بیماری فرسایشی ناشی از فشار اضافی بر روی مفاصل زانوها شناخته می شد که در نتیجه موجب التهاب می شود. التهاب یکی از عوامل به وجود آورنده خود آرتروز است ،نه عوارض آن. 

با افزایش وزن، التهاب بدن افزایش و در نتیجه موجب درد مفاصل شود.کاهش وزن می تواند این واکنش التهابی بدن را کاهش ميدهد      

/ 0 نظر / 9 بازدید