باور_غلط_تغذیه_ای

حذف وعده‌های غذایی باعث #کاهش_وزن می‌شود؟ 


خیلی از مردم فکر می‌کنند که با حذف وعده‌های غذایی، غذای کمتری خواهند خورد و بنابراین وزن کم می‌کنند، در حالی که این تصور درست نیست. افرادی که چنین فکر می‌کنند، به درستی نمی‌دانند که بدنشان چگونه کار می‌کند. 

زمانی که شما وعده‌های غذایی مثلاً شام یا صبحانه را حذف می‌کنید بدن فکر می‌کند شما در شرایط روزه‌داری هستید و بنابراین متابولیسم بدن به جبران کم می‌شود. به این ترتیب، شما تمایل به زیاده‌روی در وعده بعدی پیدا می‌کنید. اغلب اوقات حذف یک وعده غذایی و سپس پرخوری در وعده بعدی منجر به دریافت کالری خیلی بیشتر از حالتی می‌شود که آن وعده را دریافت می‌کردید. راه حل درست، دریافت وعده‌های غذایی سالم در حجم کم و دفعات بیشتر و میان وعده‌ها در طول روز است. 

/ 0 نظر / 92 بازدید