کلینیک تغذیه و رژیم درمانی نارین

راه های طبیعی برای تحمل گرسنگی

راه های طبیعی برای اینکه گرسنگی معمولی و گرسنگی عصبی و استرسی را بهتر تحمل کنید:

راه اول: سه قاشق غذاخوری تخم ریحان را در 3 لیوان آب بخیسانید. می توانید این محلول را در یخچال بگذارید تا خنک شود و در صورت تمایل هر نوع عرقیات خوش طعم کننده نظیر گلاب، بیدمشک و نظایر آن اضافه کنید. تخم ریحان پس از خیس خووردن یک لعاب تشکیل می دهد و هنگامی که در فاصله روز و هنگام گرسنگی آن را می خورید، بلافاصله یک حالت سیری بسیار عالی ایجاد می کند. اگر حس گرسنگی شما کمتر شد ولی به آن میزان که می خواهید هنوز گرسنگی سرکوب نشد،‌ می توانید یا مقدار تخم ریحان را افزایش دهید (مثلا 4 قاشق در 2 لیوان) و یا اینکه کلا مصرف را افزایش دهید (مثلا مصرف را از 3 لیوان در روز به هر تعداد لیوان که باعث حالت سیری کامل شود افزایش دهید). این خیسانده تا دو سه روز در یخچال قابل نگهداری است.

راه دوم: بو کشیدن و اسشمام عمیق پودر قهوه تلخ یا خود دانه قهوه تلخ به هنگام بروز حالت گرسنگی.

راه سوم: استفاده فراوان از شیرین کننده های طبیعی گیاهی مانند سوکرالوز یا قند ماردین به صورت شربت یا هنگام استفاده از چای/قهوه/نسکافه. این شیرین کننده ها طبیعی هستند و هیچگونه ضرری برای بدن ندارند. مصرف این شیرین کننده ها باعث می شود مغز پس از احساس شیرینی، اندکی آرام بگیرد و هوس به غذا و شیرینی بسیار بسیار کمتر می شود

نویسنده : جواد واحدی : ٤:۳٠ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٢/۱٠/۱٧
Comments نظرات () لینک دائم