کلینیک تغذیه و رژیم درمانی نارین

میان وعده ها(اسنک)

 

میان وعده ها: چگونه برنامه کاهش وزنی شما را تنظیم می کنند

برنامه ریزی صحیحی برای میان وعده ها داشته باشید، میان وعده های سالم می توانند برنامه کاهش وزنی شما را کامل کنند. در این مطلب راه هایی خلاقانه و سالم برای رفع گرسنگی شما بیان خواهم کرد.

معده شما شروع به سروصدا می کند، اما تا ناهار خیلی مانده. شما می توانستید با مصرف یک میان وعده از این حالت پیشگیری کنید. شما تصور می کنید که باید دندان هایتان را تمیز نگه دارید و تا ناهار چیزی نمی خورید. اگر هدف شما کاهش وزن است در حال اشتباه هستید.

اگر با مصرف اسنک ها احساس گناه می کنید، بدانید اسنک ها لزوما بد نیستند. در حقیقت یک رژیم کاهش وزنی سالم به شما اجازه می دهد که اسنک های سالم را مصرف کنید تا گرسنگی خود را بهتر کنترل کنید. خوردن یک اسنک سالم تشکیل شده از تکه های میوه و سبزیجات خام می توانند به شما برای کنترل اشتها کمک کنند.

نکته کلیدی در مورد مصرف میوه های در کاهش وزن رعایت تعادل در مصرف آن هاست.

انتخاب اسنک های سالم

غذاهایی را انتخاب کنید که گرسنگی شما را برطرف می کنند، منبع انرژی مورد نیاز بدن شما هستند و مواد مغذی ضروری را تامین می کنند. بهترین انتخاب حاوی 100 کالری یا کمتر است که در کل کالری دریافتی روزانه شما در نظر گرفته شده است.

برخی از انتخاب های هوشمندانه را نام می برم؟

  • یک لیوان از تکه های موز و تمشک یا هر میوه دیگری که دوست دارید
  • دو لیوان هویج خرد شده
  • نصف لیوان پاپ کورن بدون روغن
  • دو قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی

بدانید که کدام غذاها شما را به هدف می رسانند

شما می توانید از غذاهایی که آب بیشتر و فیبر بیشتری دارند بیشتر مصرف کنید و کالری کمتری دریافت کنید، مانند هویج، انگور و پاپ کورن. اسنک ها را از گروه ها زیر انتخاب کنید:

میوه ها و سبزیجات: با مصرف سبزیجات هم احساس سیری ایجاد می شود هم احساس پری ولی کالری کمی دریافت می شود. این گروه همچنین ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و دیگر ریزمغذی های مورد نیاز را تامین می کنند.

غلات کامل: اسنک های حاوی غلات کامل غنی از فیبر و کربوهیدرات های پیچیده است، که به شما انرژی کافی برای شاداب بودن را می دهند. بدنبال گزینه های کم چرب و غنی از غلات کامل بگردید مانند کراکرها، چوب شور تهیه شده از غلات کامل.

مغزها و دانه ها: مغزها و دانه ها پروتئین دارند بنابراین شما احساس سیری بیشتری از آن ها می کنید. آن ها غنی از چربی نیز هستند، اما چربی آن ها بیشتر از نوع غیر اشباع با یک باند دوگانه است که چربی های سالم است. غلات و دانه ها غنی از کالری اند، بنابراین در مقدار مصرف آن ها متعادل رفتار کنید.

برنامه هایی به سمت انتخاب بهتر

زمانی در روز را برای آماده کردن بسته بندی اسنک های سالم اختصاص دهید تا در زمان گرسنگی اسنک سالم با کالری مناسب در دسترس داشته باشید:

در منزل بسته های کوچک از اسنک سالم برای کودکان و بزرگسالان تهیه کنید تا در مدرسه یا در محل کار بتوانید از آن ها استفاده کنید.

در منزل غذاهای سالم را در دسترس قرار دهید تا در زمان گرسنگی ریز مغذی های مورد نیاز را نیز دریافت نمایید.